Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Co jest teraz ważne dla pracodawców podczas rekrutacji?

Co jest teraz ważne dla pracodawców podczas rekrutacji? fotolia.pl

Z badań przeprowadzonych przez ManpowerGroup wynika, że 41% polskich pracodawców przy wyborze kandydata zwraca uwagę na jego poczucie odpowiedzialności i rzetelności, a 37% wskazuje na umiejętność komunikacji, współpracy i pracy zespołowej. Dla 32% firm ważna jest kreatywność talentów. Jak pokazują dane, według organizacji, najważniejszymi dla zwiększenia produktywności zespołów są rozwój zawodowy, pozytywna kultura pracy oraz work-life balance.

Aż 8 na 10 firm na świecie wskazuje na niedobór odpowiednich kandydatów do pracy. W Polsce odsetek ten jest nieco niższy, bowiem mówi o nim 7 na 10 organizacji znad Wisły. Podczas rekrutacji, najważniejszą cechą kandydatów jest rzetelność i dyscyplina, a także umiejętność komunikacji, współpracy oraz pracy zespołowej – wskazuje na nie 4 na 10 polskich pracodawców. 32% z nich zwraca uwagę na to, czy dana osoba wykazuje się kreatywnością, a dla 30% ważna jest umiejętność rozwiązywania problemów.

Katarzyna Pączkowska, dyrektor rekrutacji stałej w Manpower, zwraca uwagę że pracodawcy na dzisiejszym rynku pracy poszukują wśród kandydatów połączenia umiejętności zawodowych, wiedzy oraz kompetencji osobistych, czyli zestawu cech indywidualnych. – W środowisku zawodowym najbardziej cenione są osoby odpowiedzialne i rzetelne, ponieważ dają one gwarancję, że powierzone im zadania będą starały się zrealizować jak najlepiej, dotrzymując wyznaczonych terminów. To cechy talentów, które często determinują powodzenie prowadzonych projektów, dają również duży komfort zarządzania menadżerom. Organizacje to system naczyń połączonych, w którym każdy pracownik ma ważne zadanie do wykonania. Sukces rzadko zależy tylko od jednostki, dlatego tak ważna jest odpowiednia komunikacja oraz umiejętność współpracy w zespole. Te kompetencje wpływają na wzrost efektywności zespołów, pomagają w ich ciągłym doskonaleniu i rozwoju. Niezmiennie od lat wśród kandydatów do pracy pożądane są umiejętności związane z rozwiązywaniem problemów, adaptacją, czy odpornością na stres, co pozwala na sprawne odnalezienie się w zmiennym, bardzo dynamicznym świecie pracy – dodaje ekspertka.

Respondenci zostali zapytani również o to, co jest ważne w zwiększaniu produktywności zespołów. Według 44% organizacji istotny jest tutaj rozwój zawodowy, możliwość reskillingu oraz upskillingu, a 39% uważa, że produktywność i zaangażowanie wzmacnia pozytywna kultura pracy, docenianie talentów za ich wyniki i osiągnięcia. Nie bez znaczenia jest także work-life balance (34%), a także jasno wyznaczone cele i zadania (23%).

Źródło: IP

Pt., 10 Lst. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła