Nic nie drażni szefa bardziej, niż pracownik, który wyszedł z pracy, mimo tego, że nie wykonał priorytetowego na dziś zadania. Jednak, z drugiej strony, siedzenie po godzinach każdego dnia, nie ma większego sensu, wszak każdy ma jakieś życie prywatne i chce odpocząć. Jak zatem to pogodzić?
Z pewnością jednym z ciekawych pomysłów, jest zrobienie listy, którą sprawdzimy każdego dnia przed wyjściem z pracy:
- Czy jeśli teraz wyjdę, to nie wykonam czegoś, czego termin bezwzględnie mija dziś?
- Czy jest coś, na co mój szef będzie czekał jutro od rana? A jeśli tak, to czy zdążę to zrobić, czy też powinienem wysłać mail wyjaśniający, kiedy otrzyma to, na co czeka?
- Czy moi koledzy z pracy jeszcze są w biurze, a jeśli tak, to dlaczego?
- Czy mam do robienia projekt dzielony z drugą osobą i czy ona jest jeszcze w pracy? Jeśli tak, to czy mogę jej jakoś pomóc?
- Czy został mi jakiś mail, na który powinienem odpowiedzieć dziś?
Źródło: infopraca.pl