Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Doping w pracy - pieniądze, pochwała, zadowolenie

Doping w pracy - pieniądze, pochwała, zadowolenie fotolia.pl

Motywacja do pracy to sprawa indywidualna, zależna od człowieka. Traktowana jako najlepszy przyjaciel, zwiększy efektywność i intensywność pracy.

Bodźce które służą jako  stymulant dla pracownika do osiągania sukcesów zawodowych to podstawa działania każdej organizacji. Jedni za zachęty do lepszej pracy rekomendują premie, inni rozwój czy poznawanie nowych ludzi, a  dla jeszcze innych dopingiem może okazać się wspólny cel organizacji.

Brak motywacji u pracowników może prowadzić i zwykle prowadzi do obniżenia efektywności pracy.

W tym wszystkim zastanawia nas jedno – co motywuje do pracy?

Zasada jest prosta, istnieje 7 głównych, sprawdzających się motywatorów do pracy:

  1. Wynagrodzenie - pieniądze są kluczowym motywatorem do podejmowanie pracy. Satysfakcjonujące wynagrodzenie pozwoli w pełni skupić się na pracy, zamiast szukać dodatkowych źródeł dochodu. Sprawia też że pracownik ma swobodę w ładowaniu swoich akumulatorów i weekendy czy urlopy wykorzystuje na prywatne wyjazdy. Sprawiedliwe wynagrodzenie oddawane jest też w postaci szacunku dla pracodawcy i częstszego poświęcania się dla pracy.
  2. Pochwała – motywacja poza płacowa to niezbędny element kodeksu efektywności. Samo wynagrodzenie to za mało, żeby podbudować pracownika. Komplementy są jego naturalną potrzebą. Dzięki nim pracownik czuje się potrzebny i doceniony.
  3. Realizacja pomysłów – jeśli pracobiorca ma realny wpływ na funkcjonowanie i rozwój firmy, chętniej się angażuje w pracę. Powodzenia przedsięwzięć przekłada się na samorealizacje pracownika, która z kolei działa motywująco.
  4. Wyzwania – praca powinna być niekończącymi się wyzwaniami, które nie pozwolą nudzić się i popaść w błędne koło, czyli rutynę. Pracownik powinien mieć dodatkowo samodzielność i decyzyjność w sprawach podejmowany przez siebie przedsięwzięć, które wpłyną na  zwiększanie jego kompetencji oraz usatysfakcjonowanie.
  5. Klimat w pracy – zgrany zespól i pozywane nastawienie, zawsze będą przekładać się na efektywność pracy. Ludzie są jednym z największych motywatorów w pracy, a zgrana załoga tworzy najlepszą "grupę wsparcia", która wzajemnie na siebie oddziałuje i pilnuje, aby motywacji nie brakowało. Przyjemna atmosfera w miejscu pracy sprawia, że chcesz być częścią firmy i doskonale się w niej odnajdujesz
  6. Zadowolenie - kompatybilność zainteresowań z obowiązkami służbowymi zapewnia całkowitą satysfakcję.
  7. Stabilność - bezpieczeństwo zawodowe doskonale motywuje. Kiedy jesteś pewien, że nie stracisz pracy i masz szansę na awans, pracujesz lepiej, szybciej i efektywniej.

Brak motywacji u pracowników prędzej czy później wpłynie negatywnie na działalność firmy, a u samego pracownika zredukuje poziom satysfakcji i zadowolenia ze swoich działań.

Źródło: nf.pl i kluczdokariery.pl

Śr., 9 Gr. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: