Jeżeli objąłeś właśnie kierownicze stanowisko i chcesz być pewien, że będziesz dobrze zarządzał ludźmi, powinieneś zwrócić uwag przede wszystkim na to, co najbardziej im w zachowaniu liderów przeszkadza.
W badaniu przeprowadzonym przez firmę badawczą Harris Poll, zapytano pracowników o to, co najbardziej przeszkadza im u przełożonych. Okazało się, że najwięcej zarzutów wobec szefów wiąże się z komunikacją.
Kiedy uznamy, że nasz lider jest słaby?
- Kiedy nie potrafi zauważyć i docenić osiągnięć podwładnego – 63% odpowiedzi
- Kiedy nie daje jasnych wskazówek – 57%
- Kiedy nie ma czasu spotkać się z podwładnymi – 52%
- Kiedy odmawia rozmowy z przełożonymi w sprawie pracowników – 51%
- Kiedy przypisuje sobie zasługi za cudze pomysły - 47%
- Kiedy nie daje konstruktywnych informacji zwrotnych – 39%
- Kiedy nie pamięta, jak pracownicy mają na imię – 36%
- Odmawia rozmów z pracownikiem przez telefon lub twarzą w twarz – 34%
- Kiedy nie interesuje go życie pracowników poza pracą – 24%
Ile z tych cech znalazłeś u siebie? Ile z nich ma twój przełożony?
Źródło: infopraca.pl