Wniosek o wydanie paszportu należy złożyć w urzędzie, ale przez internet można sprawdzić, czy dokument jest gotowy do odbioru. Wystarczy wejść na stronę www.paszporty.msw.gov.pl i wpisać numer sprawy.
Numer sprawy znajduje się na potwierdzeniu, które zainteresowany otrzymuje w urzędzie po złożeniu wniosku o wydanie paszportu.
W zależności od stanu realizacji sprawy, na wskazanym portalu wyświetli się następująca informacja:
- wniosek został przyjęty,
- wniosek został odrzucony,
- personalizacja dokumentu,
- paszport gotowy do odbioru.
Termin odbioru paszportu jest określany w momencie przyjmowania wniosku. Czas oczekiwania na wydanie dokumentu w kraju nie powinien być dłuższy niż 30 dni.
Obecnie, aby złożyć wniosek o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego nie trzeba jechać do punktu paszportowego w miejscu swojego zameldowania. Wniosek można też złożyć w dowolnym punkcie na terenie kraju i tam odebrać gotowy dokument.
Źródło: www.premier.gov.pl