Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak wzmocnić naszą pozycję w biurze - kilka cennych wskazówek

Jak wzmocnić naszą pozycję w biurze - kilka cennych wskazówek fotolia.pl

Aby odnieść sukces w pracy, powinniśmy wiedzieć, jak doprowadzać nasze pomysły do realizacji. Nasze pomysły nie przebiją się, jeśli nie będziemy orientować się, kto w biurze pociąga za sznurki i ma największy wpływ na ludzi i decyzje. Co robić, aby właśnie te osoby traktowały nas i nasze inicjatywy poważnie?

Oto kilka wskazówek:

Poznajmy funkcjonowanie struktury biura
 
Poświęćmy trochę czasu, aby zrozumieć hierarchię wpływów obserwując, kto bierze udział w podejmowaniu decyzji i kto konsekwentnie stara się o opinię. Czasem lepiej iść z pomysłem do asystenta szefa działu czy też do specjalisty, niż bezpośrednio do szefa.

Bądźmy zawsze dobrze przygotowani

Nasza wiedza i wiarygodność jest jednym z najpotężniejszych narzędzi perswazji. Zanim pojawimy się z jakimś konkretnym pomysłem u kierownika, dyrektora upewnijmy się, że mamy na ten temat odpowiedni poziom wiedzy, który zapewni nam jego szacunek. Jeśli tworzymy projekt dla kogoś, kto nie jest zaznajomiony z tłem, należy być przygotowanym, aby wyjaśnić, w jaki sposób wiedza i dotychczasowe osiągnięcia wpłynęły na ten pomysł.

Zadbajmy o skuteczną komunikację w biurze

Musimy wiedzieć, kiedy mówić, a kiedy słuchać. Komunikacja to kluczowa umiejętność przy przekonywaniu innych do naszych racji. Oznacza to nie tylko dobrą umiejętność przemawiania, ale też odczytywanie reakcji z języka ciała oraz innych sygnałów niewerbalnych. Należy też umiejętnie kierować rozmową, by nie zniechęcić kogoś z miejsca.

Poznajmy naszych współpracowników i przełożonych

Przed rozmową na temat ważnego przedsięwzięcia warto trochę się dowiedzieć o danym współpracowniku, przełożonym. Najprawdopodobniej mają jakieś swoje przekonania i opinie dotyczące projektu, z których można wywnioskować ich reakcję. Mają też swój własny stosunek do zmian. Dobrze jest dostosować do nich swój przekaz, by skutecznie z nim dotrzeć.

Budujmy relacje oparte na zaufaniu i szczerości

Przed rozmową z wpływowymi ludźmi w biurze warto najpierw zbudować własną pozycję i mieć wpływ na swoją grupę. Nie trzeba nawiązywać do tego osobistych relacji – ważne, by były one oparte na zaufaniu i szczerości. Pamiętajmy także, by trzymać się z daleka od biurowych gierek, polityki i plotek. Takie pozytywne nastawienie zachęci innych do rozmowy i zdobędzie ich przychylność.

Źródło: careerealism.com

Sob., 6 Gr. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa