Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jeśli chcesz być milionerem...

Jeśli chcesz być milionerem... fotolia.pl

Każdy, komu marzy się "American dream", powinien przyjechać do Kanady. Taki wniosek nasuwa się po zapoznaniu z raportem sporządzonym na podstawie studiów prowadzonych przez BMO. Otóż dwie trzecie kanadyjskich milionerów zaczynało od własnych biznesów. Co więcej, prawie połowa z nich to imigranci lub Kanadyjczycy w pierwszym pokoleniu (czyli dzieci imigrantów). Dla porównania amerykańscy milionerzy "self-made" stanowią tylko 1/3 wszystkich.

67 proc. kanadyjskich milionerów zapracowało na swój sukces, 20 proc. przyznaje, że co najmniej część bogactwa odziedziczyło. Pozostali doszli do fortuny inaczej – np. poprzez rozwód albo bogatego sponsora. Jednak tylko 4 proc. zamożnych Kanadyjczyków ma mniej niż 40 lat. W USA jest to 24 proc.

Kluczem do sukcesu okazuje się być w wielu przypadkach wykształcenie: ośmiu na 10 milionerów posiada wykształcenie uniwersyteckie poniżej stopnia magistra, 46 proc. to magistrowie, 10 proc. ma tytuł z dziedziny techniki, handlu lub zawodowy. Tylko 9 proc. skończyło edukację na szkole średniej lub wcześniej.

W ankiecie wzięło udział 305 osób posiadających co najmniej milion dolarów. Badanie prowadziła agencja Pollara od 28 marca do 11 kwietnia. Błąd w tym wypadku wynosi 4,5 proc.

48 proc. kanadyjskich milionerów to imigranci (24 proc.) lub dzieci, których choć jedno z rodziców jest urodzone poza Kanadą (24 proc.). Z tej grupy 68 proc. mówi, że do bogactwa doszło swoją pracą.

W dalszym ciągu większość milionerów to mężczyźni. Jest jednak pewna poprawa – trzy lata temu kobiety stanowiły tylko 21 proc. grupy, teraz jest ich jedna trzecia. Wśród nich są np. Susan Niczowski, której Summer Fresh Salads osiągnęło 100-milionową sprzedaż, Ann Kaplan, matka szóstki dzieci i właścicielka iFinance Canada Inc., czy Allison Byrne, COO Rocky Mountain Liquor Inc. – firmy, w której 80 proc. czołowych stanowisk piastują kobiety. Kobiety są coraz bardziej przedsiębiorcze, chcą zdobywać wiedzę, dążą do niezależności finansowej i bardziej interesują się rynkami finansowymi.

źródło: http://www.bmo.com/

Pon., 24 Czrw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: