Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Savoir-vivre w sklepie

Savoir-vivre w sklepie fotolia.pl

Niezależnie od tego, czy robimy zakupy w małym osiedlowym sklepiku, czy też w hipermarkecie zarówno nas jako klientów jak i personel obowiązują pewne kanony odpowiedniego zachowania w tych miejscach. Jak zatem powinno się odpowiednio zachowywać podczas robienia zakupów w sklepie?

Oto kilka cennych wskazówek :

1. Kiedy się wchodzi do sklepu, należy przywitać się ze sprzedawcą (chyba, że to hipermarket).

2. W hipermarketach, zwłaszcza podczas weekendów problem stanowi chaotyczne poruszanie się z wózkami na zakupy. Przejeżdżając między regałami powinno trzymać się prawej strony. Można również zostawić koszyk na początku regału/alejki sklepowej, znaleźć dany produkt i przynieść go do koszyka (a nie na siłę wpychać się w ciasne przejścia i tarasować innym dojście do towaru).

3. Nie wolno otwierać i częstować się żadnymi produktami (chyba, że jest to produkt przeznaczony do degustacji).

4. Jeżeli nie jest się pewnym ceny produktu, należy go zeskanować na czytniku lub zapytać kogoś z obsługi, po to by przy kasie nie stwarzać niepotrzebnych problemów (gdy okaże się, że dany produkt jest droższy niż nam się wydawało).
 
5. Niekulturalnym zachowaniem jest nagminne odkładanie towaru na niewłaściwe półki toteż, gdy klient sprawdzi dany towar i ten mu się nie spodoba powinien odłożyć go na właściwe miejsce a nie na pierwszy napotkany regał.

6. Ekspedient nie powinien być namolny (ekspedient, który z wszystkich sił próbuje sprzedać towar, wręcz „wcisnąć” może wyprowadzić z równowagi klienta). Ekspedient powinien dać kupującym swobodę w wybieraniu towarów, odpowiedzieć na pytania dotyczące produktów, a także dać chwilę na zastanowienie się nad zakupem.

7. Klient ma prawo do niedokonania zakupu, bez tłumaczenia.

8. Pierwszeństwo przy kasie należy się kobietom w zaawansowanej ciąży, inwalidom i osobom starszym (ze względu na stan zdrowia osoby te nie powinny stać zbyt długo w kolejce).

9. W sklepie nie można się targować. Targować się można na bazarach, ewentualnie gdy towar ma jakąś wadę lub nie posiada oryginalnego pudełka.
 
10. W kwestii zwrotu towaru, należy to załatwić dyskretnie, rozmawiając z osobą odpowiedzialną za reklamacje.

Źródło: spec.pl

Pt., 17 Sp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa