Zamiast wysyłać pismo do obywatela, urzędnik może do niego zadzwonić. Umożliwia to Rejestr Danych Kontaktowych (RDK). W jaki sposób działa usługa?
Zadaniem Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację, w sytuacji kiedy zamiast wysłać pisma, można do danej osoby zadzwonić.
Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Wystarczy podać numer telefonu i/lub adres e-mail, a urzędnicy zamiast wysyłać pismo – zadzwonią, wyślą e-mail lub SMS.
Urzędnik może skontaktować się i poinformować o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.
Ponadto, System Rejestrów Państwowych wyśle automatycznie powiadomienie o unieważnieniu dowodu osobistego albo paszportu, jak również o zbliżającym się upływie ważności dowodu osobistego czy paszportu - 90, 60, 30 i 14 dni przed terminem. W przypadku paszportu dodatkowo dostaniesz powiadomienie o przekazaniu paszportu kurierowi.
W sumie swoje dane w RDK zostawiło już prawie 14 milionów obywateli. Od stycznia do teraz, do rejestru dopisało się już ponad 600 tysięcy osób.
Źródło: MC