Centrum Projektów Polska Cyfrowa przedłużyło termin składania wniosków konkursowych w ramach projektu „Cyberbezpieczny samorząd” do 14 grudnia br. Projekt ma na celu podniesienie bezpieczeństwa informacji w Jednostkach Samorządu Terytorialnego przez poprawę odporności i umiejętność efektywnego przeciwdziałania oraz reagowania na incydenty w systemach informacyjnych (Pisaliśmy o tym TUTAJ).
Poinformowano również o dokonaniu kilku istotnych zmian w dokumentacji konkursowej w następującym zakresie:
- wyliczenia dofinansowania do wymagań systemu LSI w Regulaminie Konkursu Grantowego;
- zapisów dotyczących zasad i sposobu wyboru Wnioskodawców w par. 5 ust. 2 pkt 8 – możliwość złożenia tylko jednego wniosku. W przypadku złożenia większej ilości wniosków, oceniany będzie wniosek złożony jako pierwszy;
- wyliczeń dotyczących wkładu własnego dla kilku powiatów w celu dopasowania ich pod wzór z RKG – załącznik nr. 2;
- par. 2 ust. 7a Umowy o Powierzenie Grantu - doprecyzowano zapis dotyczący terminu wypłaty pierwszej transzy i przesłania ankiety;
- modyfikacji zapisu załącznika nr 9. do Regulaminu Konkursu Grantowego dotyczącego opisu wskaźników projektu Cyberbezpieczny Samorząd;
- danych osobowych powierzonych do przetwarzania – załącznik nr. 4 do Umowy;
- omyłek pisarskich/rachunkowych;
- zasad prostego języka oraz dostępności cyfrowej, bez wpływu na zawartość merytoryczną.
W ramach projektu JST otrzymają dofinansowanie w formie grantu w wysokości od 200 do 850 tys. zł dla gmin (maks. kwota wskazana jest dla każdej JST w dokumentacji konkursowej) oraz 850 tys. zł dla powiatów i województw.
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.gov.pl/web/cppc/cyberbezpieczny-samorzad
Źródło: IP