Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ku przestrodze samorządów, czyli jak nie robić reklam społecznych.

Ku przestrodze samorządów, czyli jak nie robić reklam społecznych. fotolia.pl

Samorządy coraz częściej wykorzystują kampanie społeczne, by kreować wizerunek gminy czy powiatu, informować o ważnych sprawach, dotyczących wspólnot lokalnych, czy też zwrócić uwagę na jakiś problem socjalny.

Reklama społeczna ma pobudzać do refleksji oraz kształtować świadomość obywatelską. Powinna stać się bodźcem do podjęcia działań, służących rozwiązaniu problemu, który jest w niej przedstawiany. Może przybierać różne formy, żartobliwe, kontrowersyjne lub szokujące, ważne, by efektywnie przykuwała uwagę odbiorców. Jednak należy pilnować, żeby w pogoni za wywoływaniem emocji nie przekroczyć granic dobrego smaku, a tym bardziej nie obrazić czyichś uczuć.

Decydując się na tego rodzaju kampanię, warto wyasygnować środki pozwalające na zatrudnienie profesjonalistów, którzy zajmą się projektem. Nadmierna oszczędność, bądź przekonanie, że da się to zrobić własnym sumptem, może zmienić kampanię w katastrofę i ośmieszyć samorząd.

Oczywiście nad pracami zatrudnionej agencji reklamowej trzeba mieć pieczę, dobrze też wcześniej zorientować się w rynku i sprawdzić, czy dana firma realizowała już podobne zlecenia, gdyż kampanie społeczne różnią się bardzo od reklamy komercyjnej.

W portalu kampaniespoleczne.pl zaprezentowano zestawienie 10 najgorszych polskich reklam społecznych 2011 roku. W tym rankingu znalazły się aż trzy spoty zamówione przez samorząd:

  • Spot promocyjny Warszawy na EURO 2012
  • Plakat Piaseczna, promujący płacenie podatków w tym mieście - "Piaseczno wita Twojego PITa. Bez PITa d... zbita. Jeśli Twoje podatki nie trafią do Piaseczna, to nowe inwestycje powstaną gdzieś w Polsce, a nie obok Twojego domu".
  • Spot Opola "Sprzątaj po swoim psie"

Zachęcamy do zapoznania się z tymi reklamowymi "perełkami”, aby ustrzec się błędów, które popełnili  inni. Rozgłos nie zawsze przynosi oczekiwany oddźwięk.  Kampanie i więcej informacji można znaleźć tutaj. 

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Wt., 31 St. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna