Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

NSA informacja dotycząca kandydatów do pracy w samorządzie to informacja publiczna

NSA informacja dotycząca kandydatów do pracy w samorządzie to informacja publiczna fotolia.pl

Zgodnie z art. 13 ust. 4 ustawy o pracownikach samorządowych, informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną. Ponadto ustawa dookreśla, że informacje te stanowią informację publiczną "w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze".

Informacja o wykształceniu, stażu pracy i doświadczeniu zawodowym kandydatów, ubiegających się o stanowisko w służbie publicznej, odnosi się do wymagań zawartych w ogłoszeniu o naborze. Jest to istotne zwłaszcza wówczas, gdy mają one charakter wymagań niezbędnych do zajmowania określonego stanowiska.

Zatem informacją publiczną będzie nie tylko protokół z przeprowadzonego naboru, lista kandydatów spełniających wymogi formalne w postępowaniu rekrutacyjnym oraz informacja o wyniku naboru, ale również dane odnoszące się do wykształcenia, stażu pracy, przebiegu zatrudnienia, pełnionych obowiązków, doświadczenia urzędniczego lub innych informacji o kandydatach, dotyczących wymagań związanych ze stanowiskiem, wskazanych w ogłoszeniu o naborze.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 listopada 2022 r., sygn. III OSK 2360/21

Źródło: CBOSA 

Czw., 6 Kw. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek