Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Na rzecz lokalnej społeczności: Gmina Rawa Mazowiecka buduje swoją markę

Na rzecz lokalnej społeczności: Gmina Rawa Mazowiecka buduje swoją markę .

W odróżnieniu od wielu projektów samorządowych zakładających głównie opracowanie logo promocyjnego Gmina Rawa Mazowiecka postanowiła przeprowadzić pełen proces budowy systemu tożsamości marki lokalnej, który uwzględniał m.in. badania wizerunku gminy, analizę potencjału rozwojowego oraz kilkanaście warsztatów z mieszkańcami.

W efekcie opracowano mapę potencjału i atrakcji gminy, na bazie której zbudowano system tożsamości marki. Zgodnie z przyjęta ideą marki Gmina Rawa Mazowiecka ma być miejscem przyciągającym różnorodnością wydarzeń, atrakcyjnych warsztatów i produktów regionalnych. Motywem przewodnim oferowanych usług będzie wielokolorowość, która odzwierciedlona zostanie w nazwach produktów spożywczych i rękodzielniczych, szlaków turystycznych, charakterze strojów ludowych i tematyce spotkań. Co ważne, przyjęta nazwa marki Barwna Gmina Rawa Mazowiecka, pozwala odróżnić miejsce w świadomości odbiorców od miasta Rawa Mazowiecka.

Logo składa się z symbolu graficznego oraz nazwy marki. Symbol prezentuje przybliżony kształt Gminy Rawa Mazowiecka wpisany w paletę malarską. Jej kolorystyka z kolei nawiązuje do widoku terenów rolniczych gminy z lotu ptaka, poprzecinanych kolorami terenów uprawnych oraz Rzeki Rawki. Zarówno motyw palety, jak i jej kolorystyka podkreślają różnorodność.

Wraz z procesem budowy marki miejsca równolegle prowadzone były prace inwentaryzujące ofertę produktów lokalnych oraz wygenerowano ponad 40 nowych ofert, które w przyszłości będą mogły wzbogacać atrakcyjność pobytową oraz umożliwią komercjalizację tradycji rękodzielniczych i kulinarnych mieszkańców gminy.

Gmina realizowała proces w ramach projektu "Szlakiem dziedzictwa Gminy Rawa Mazowiecka" współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Prace wykonano wspólnie z grupą doradców z firmy DOM MARKI Max von Jastrov, która od 20 lat specjalizuje się w zakresie komunikacji marketingowej jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli.

Źródło: ip

Wt., 13 Wrz. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska