Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Konsorcjum Marki Poznań i łódzkie Centrum Przemysłów Kreatywnych

Konsorcjum Marki Poznań i łódzkie Centrum Przemysłów Kreatywnych fotolia.pl

Miasta prześcigają się w pomysłach i rozwiązaniach organizacyjnych dotyczących promocji ich walorów. Poznań, jako pierwsze miasto w Polsce, tworzy platformę trwałej współpracy promocyjnej pomiędzy administracją samorządową a ważnymi dla wizerunku miasta instytucjami życia gospodarczego, społecznego, kulturalnego i naukowego. Działania Konsorcjum zainicjuje ogólnopolska kampania promocyjna planowana na jesień 2011 r. Samorząd Łodzi otrzyma ponad 1,3 mln zł dofinansowania na dwa projekty promujące miasto z łódzkiego RPO w ramach konkursu na dofinansowanie projektów z zakresu marketingu i promocji produktów i marek lokalnych (regionalnych). Ogólna wartość obu łódzkich przedsięwzięć wynosi ponad 1,7 mln zł. Pierwszy z nich, to rozbudowa szlaku turystycznego "Łódź bajkowa", który ma promować dziedzictwo filmowe Łodzi, szczególnie dorobek łódzkiej animacji. Drugim projektem, który otrzymał dofinansowanie, jest Centrum Przemysłów Kreatywnych.

Poznańskie partnerstwo

 

Do uczestnictwa w Konsorcjum Marki Poznań zapraszane są silne i prestiżowe marki związane z Metropolią Poznań poprzez siedzibę producenta, miejsce produkcji czy historyczne pochodzenie. Działania samorządu i członków Konsorcjum będą opierały się na podejmowaniu wspólnych przedsięwzięć w obszarze promocji. Współpraca będzie miała charakter zorganizowany i trwały, a symbolizować ją będzie logotyp "Made in Poznań". W kolejnych latach działania Konsorcjum poszerzą się o nowe obszary i narzędzia komunikacji. - Nie poprzestajemy na  prezentowaniu turystycznych walorów miasta, ale chcemy pokazać Poznań przez pryzmat innowacyjnych, silnych marek, które będąc mocno związane z Poznaniem, osiągnęły ogólnopolski sukces. Konsorcjum to nowatorskie, kompleksowe podejście do zasobów miasta, mające na celu rozwijanie olbrzymiego wizerunkowego potencjału jaki jest z nimi związany - mówi Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania. Konsorcjum powstaje jako element opracowanej w 2009 Strategii Promocji Miasta Poznania. W ramach nowej strategii, podejmowane są inicjatywy promujące Poznań, zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej, m.in. ogólnopolska Kampania Wielkie Marki, koncerty z cyklu "Poznań dla Ziemi", czy akcje "Poznań przyciąga Najlepszych" i "Poznań za pół ceny". Za działania prowadzone w ramach strategii Miasto otrzymało m.in. nagrodę Superbrands dla marki konsekwentnie budującej wizerunek otwartej i nowoczesnej metropolii, a także zostało umieszczone na liście Bestplace 2011 tworzonej przez Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Najnowszym przedsięwzięciem promocyjnym Poznania jest zrealizowany przez Xsawerego Żuławskiego film promocyjny "Kalejdoskop", nagrodzony m.in. na prestiżowym festiwalu Golden Citygate w Berlinie.

Bajkowo-filmowa i kreatywna Łódź

Trasę łódzkiego bajkowego szlaku wyznaczają minirzeźby ze znanymi postaciami Studia Małych Form Filmowych Se-Ma-For. Obecnie na powstającym szlaku można zobaczyć stojącego przy ul. Piotrkowskiej Misia Uszatka, unoszącego się na grzbiecie fali pingwina Pik-Poka, który cieszy dzieci przed kąpieliskiem "Fala", rzeźby kotów Filemona i Bonifacego, bohaterów opowiadań i filmów animowanych, stojących przed wejściem do łódzkiego Muzeum Kinematografii. Na bajkowym szlaku mają stanąć jeszcze rzeźby bohaterów serialu "Zaczarowany ołówek". Swoje miniaturowe pomniki mają mieć też Miś Colargol, wróbel Ćwirek oraz Piotruś i Wilk. Łódź chce być w Polsce prekursorem tzw. przemysłów kreatywnych (mody, wzornictwa). Projekt "Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych" ma budować markę miasta kojarzoną i rozpoznawalną w całym kraju i za granicą, czemu mają służyć odpowiednie narzędzia marketingowe i promocyjne. Podobnie jak inne miasta m.in. Poznań miasto targów, Wrocław miasto spotkań, Łódź ma być miastem twórców i wszelkich przemysłów kreatywnych. Dlatego celem autorów projektu jest wykreowanie marki, która będzie się kojarzyć z całym regionem łódzkim.

Źródło: www.zmp.poznan.pl , www.rp.pl, www.uml.lodz.pl

Niedz., 11 Wrz. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża