Jako tysięczna placówka w Polsce Urząd Gminy w Słupcy przystąpił do prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju oraz KIR ogólnopolskiego Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Do tych urzędów nie musimy już zabierać ze sobą gotówki, wystarczy karta, albo smartfon.
Program zakłada wyposażenie urzędów wszystkich szczebli – wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych w terminale POS i/lub usługę WebPOS Paybynet, która umożliwia płatności za pomocą smartfonu, w oparciu o mobilne aplikacje bankowe.
Niedługo terminale pojawić mają się również w patrolach drogowych Policji.
Inicjatywa ta cieszy się sporym zainteresowaniem urzędów i mieszkańców. Ma to duże znaczenie, ponieważ udział w Programie jest dla urzędu w pełni dobrowolny, ale także bezpłatny. Urzędy nie ponoszą kosztów instalacji i używania terminali POS, ani za aktywowanie usługi WebPOS Paybynet. Klienci również za tego typu transakcje nie będą ponosić opłat.
W ramach Programu do końca października zrealizowano 128,2 tys. transakcji o wartości 16,2 mln zł.
Krajowa Izba Rozliczeniowa w ramach działań promujących Program, ogłosiła konkurs „Warto bezgotówkowo”, którego celem jest wspieranie wizerunku urzędu jako miejsca udostępniającego nowoczesne formy płatności. Konkurs daje możliwość zaangażowania urzędu i mieszkańców w promowanie idei płatności bezgotówkowych. Zwycięskie urzędy będą mogły wyposażyć wybrane przez siebie jednostki edukacyjne w wartościowy i nowoczesny sprzęt cyfrowy.
Konkurs będzie trwał od stycznia do marca 2018 r., a patronat nad nim sprawuje Ministerstwo Rozwoju. Zgłoszenia przyjmowane będą do końca grudnia br. szczegóły tutaj: www.kir.pl/program
Źródło: mr.gov.pl