Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dobre praktyki: Cyfryzacja rejestrów publicznych w Starostwie Powiatowym w Opolu

Dobre praktyki: Cyfryzacja rejestrów publicznych w Starostwie Powiatowym w Opolu fotolia.pl

Wydział Geodezji i Kartografii w Starostwie Powiatowym w Opolu stał się przykładem dobrej praktyki poporzez projekt "Cyfryzacja rejestrów publicznych".

Jednym ze strategicznych celów realizacji prezentowanego przedsięwzięcia jest zbudowanie infrastruktury informatycznej do sprawnej współpracy i wymiany danych na poziomie Starostwa Powiatowego oraz organów korzystających z zasobów Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Opolu.

Jedną z zalet systemu jest to, iż daje on rozbudowane możliwości przygotowywania wielowymiarowych analiz geodezyjnych
i kartograficznych. Z kolei po stronie klienta zewnętrznego umożliwia udostępnianie wybranych danych przy pomocy e-usług.

Przygotowanie i wdrożenie systemu informatycznego obejmowało realizację następujących etapów:

  • zinformatyzowanie rejestrów publicznych;
  • analizę zbiorów danych;
  • analizę i uporządkowanie procesów pracy;
  • zbudowanie infrastruktury informatycznej umożliwiającej aktualizację i zarządzanie systemem z maksymalnym wykorzystaniem istniejących zasobów;
  •  migrację danych do nowo utworzonego systemu;
  • budowę portalu w oparciu o technologię SDI, który zapewni nielimitowany dostęp do danych dla różnych grup odbiorców.

Z uwagi na wrażliwość agregowanych danych, architektura systemu zakłada zastosowanie podwyższonych standardów bezpieczeństwa, poprzez autoryzowany dostęp do bazy, przechowywanie pełnej historii zmian danych, rejestrowanie czynności wykonywanych przez poszczególnych użytkowników.

Podstawową korzyścią z wdrożenia systemu jest integracja i stworzenie jednej dużej bazy danych, w rezultacie tego wyeliminowana została możliwość pojawienia się rozbieżność pomiędzy częścią opisową a geometryczną gromadzonych w ramach PODGiK danych.

Skróceniu uległ także czas dostępu do informacji, a dzięki wykorzystaniu usług sieciowych pojawiła się również możliwość uzyskania wypisu lub wyrysu mapy z pozycji każdego stanowiska pracy w urzędzie, z kolei wykorzystanie sieci www rozszerzyło dostęp do bazy nieograniczonej ilości stanowisk.

Źródło: materiał powstał w ramach projektu "Innowacyjna i sprawna administracja" współfinansowanego ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a realizowanego przez Związek Powiatów Polskich

Czw., 1 Mj. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: