Prawie połowa (47 proc.) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście - wynika z badnia Ericssona.
W nowym badaniu Ericsson ConsumerLab pytano użytkowników smartfonów w São Paulo, Pekinie, Nowym Jorku, Londynie i Tokio o ich zainteresowanie i możliwości rozwoju 18 nowych usług związanych z ważnymi aspektami życia w mieście.
Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.
Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8 proc. respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61 proc. oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.
Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania.
Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15 proc. młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68 proc. wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
Źródło: Ericsson, polskaszerokopasmowa.pl