Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Mieszkańcy miast oczekują, że technologie mobilne ułatwią im życie

Mieszkańcy miast oczekują, że technologie mobilne ułatwią im życie fotolia.pl

Prawie połowa (47 proc.) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście - wynika z badnia Ericssona.

W nowym badaniu Ericsson ConsumerLab pytano użytkowników smartfonów w São Paulo, Pekinie, Nowym Jorku, Londynie i Tokio o ich zainteresowanie i możliwości rozwoju 18 nowych usług związanych z ważnymi aspektami życia w mieście.

Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.

Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8 proc. respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61 proc. oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.

Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania.

Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15 proc. młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68 proc. wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.

Źródło: Ericsson, polskaszerokopasmowa.pl

Czw., 7 Lst. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka