Zgłoszenie zbioru danych dokonuje się przez złożenie jedynie wypełnionego formularza, którego wzór opublikowany został w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 grudnia 2008 r. w sprawie wzoru zgłoszenia zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (Dz. U. Nr 229, poz. 1536). Wzór zgłoszenia dostępny jest na stronie internetowej www.giodo.gov.pl. Jednakże, w celu wykazania umocowania osoby lub osób podpisujących zgłoszenie do reprezentowania administratora danych, konieczne może być także złożenie dokumentów, z których takie umocowanie wynika (odpis z KRS, pełnomocnictwo).
Do przedstawienia innych dokumentów, które mogą mieć znaczenie w sprawie, strona może zostać wezwana w toku postępowania rejestracyjnego.
Zgłoszenie zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych może być dokonane za pośrednictwem poczty bądź złożone osobiście. Zgłoszenia można dokonać także drogą elektroniczną, z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego. Zgłoszenia można również dokonać drogą elektroniczną bez użycia podpisu elektronicznego, a następnie złożyć zgłoszenie w formie tradycyjnej uzupełnione o podpis wnioskodawcy. Aplikacja umożliwiająca skuteczne dokonanie zgłoszenia drogą elektroniczną znajduje się na stronie internetowej Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – w systemie „platforma e-GIODO” (www.giodo.gov.pl).
Źródło: www.edugiodo.giodo.gov.pl