Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Promocja Wspólnej Polityki Rolnej – konkurs Komisji Europejskiej

Promocja Wspólnej Polityki Rolnej – konkurs Komisji Europejskiej fotolia.pl

3 miliony euro przeznaczyła Komisja Europejska na działania informacyjne odnoszące się do Wspólnej Polityki Rolnej. Wsparcie finansowe ze środków UE mogą uzyskać osoby prawne (organizacje rolnicze, media, ośrodki naukowe, organy władz publicznych), podejmujące działania informacyjne, które będą podkreślać rolę i przydatność WPR jako polityki wspólnotowej UE i zostaną zrealizowane w terminie od dnia 1 marca 2013 roku do dnia 28 lutego 2014 roku. Wysokość wsparcia na dane działanie może wynieść od 100 tysięcy do 500 tysięcy euro. Wkład finansowy Komisji ograniczony jest do 50% łącznych kosztów kwalifikowalnych (w szczególnych wypadkach odsetek tego wkładu może być zwiększony do 75%).

W obecnym naborze, Komisji Europejskiej zależy przede wszystkim na przybliżeniu wariantów reformy WPR. Wsparcie mogą uzyskać projekty mające na celu zapewnienie lepszego społecznego zrozumienia WPR oraz pokazanie wkładu tej polityki w rozwój inteligentnego, zrównoważonego wzrostu gospodarczego, sprzyjającego włączeniu społecznemu zgodnie ze strategią „Europa 2020”. Priorytetowo będą również traktowane działania zwiększające świadomość na temat roli WPR w zapewnieniu zdrowej produkcji żywności wysokiej jakości, ochronę środowiska i rozwój obszarów wiejskich w UE, czy wzbudzające zainteresowanie opinii publicznej znaczeniem rolników, rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich dla społeczeństwa poprzez promowanie wielu ról rolnictwa.

Komisja będzie traktować priorytetowo nowatorskie i kreatywne projekty z dziedziny komunikacji społecznej, które będą miały zintegrowany charakter i znaczący zasięg. Podejmowane kampanie informacyjne powinny gromadzić różnych partnerów i obejmować kilka działań komunikacyjnych lub narzędzi takich jak m.in. produkcja i dystrybucja materiałów multimedialnych, audiowizualnych, drukowanych; tworzenie narzędzi internetowych i portali społecznościowych, wydarzenia medialne; konferencje, seminaria i warsztaty, wydarzenia typu „wieś w mieście”, które pomagają w wyjaśnianiu ludności miejskiej znaczenia rolnictwa, wydarzenia typu „otwarte drzwi” mające na celu informowanie obywateli o roli rolnictwa; wystawy i punkty informacyjne.

Wnioski należy składać bezpośrednio do Komisji Europejskiej. Termin mija 31 października 2012 roku.

Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie Komisji Europejskiej.

Źródło: www.minrol.gov.pl

Niedz., 26 Sp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna