Weekend 30 kwietnia - 1 maja to daty tegorocznej akcji Poznań za pół ceny! Podobnie jak w latach poprzednich na turystów i mieszkańców będzie czekać unikalny program turystyczny oraz 50% zniżki u ponad setki partnerów z Poznania i jego okolic.
Blisko 200 partnerów i atrakcji turystycznych, tysiące turystów - to cechy charakterystyczne akcji, która już na stałe weszła do kalendarza poznańskich wydarzeń. Organizowana od 2008 r. przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną akcja ma na celu prezentację bogatej oferty turystycznej miasta i jego okolic. - Wiemy, że nasz projekt doczekał się już stałych klientów i cały czas zdobywa nowych - mówi Jan Mazurczak, Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. - Dzięki świadomej współpracy usługodawców możemy zaproponować szeroki wachlarz doskonałych jakościowo usług i unikalny program turystyczny - dodaje Mazurczak. - Po kilku latach wspólnego budowania marki jesteśmy pewni, że odwiedzający Poznań turyści wyjeżdżają z miasta z przekonaniem, że warto tutaj wracać.
Stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (PLOT) zostało założone w 2003 roku z inicjatywy Miasta Poznania, samorządów aglomeracji poznańskiej oraz najważniejszych poznańskich instytucji i przedsiębiorstw, związanych z turystyką.
Głównym celem PLOT jest promocja Poznania i aglomeracji poznańskiej jako miejsca atrakcyjnego turystycznie oraz wspieranie rozwoju rynku turystycznego w tym regionie. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna stanowi platformę współpracy pomiędzy administracją a branżą turystyczną, instytucjami kulturalnymi oraz podmiotami gospodarczymi, których działalność ma istotne znaczenie dla lokalnego rynku turystycznego. Aktualnie Stowarzyszenie liczy blisko 60 członków.
PLOT przyczynia się do kreowania i promowania pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku aglomeracji poznańskiej m.in. poprzez udział w najważniejszych krajowych i zagranicznych targach turystycznych, poprzez akcje promocyjne i prezentacje prowadzone w Polsce i zagranicą oraz poprzez organizowanie wizyt studyjnych dla dziennikarzy turystycznych i touroperatorów. Członkowie stowarzyszenia podejmują także działania na rzecz rozwoju lokalnej infrastruktury turystycznej oraz poprawy jakości obsługi gości.
Wspólne działania członków PLOT przynoszą już pierwsze efekty. Poznań, znany dotychczas przede wszystkim jako miasto turystyki biznesowej - polskie centrum targów i kongresów, staje się również coraz bardziej popularnym miejscem docelowym dla wyjazdów weekendowych oraz krótkich podróży w ramach turystyki miejskiej. Dzięki akcjom promocyjnym przeprowadzanym m.in. przez PLOT wzrasta także zainteresowanie mieszkańców Berlina i Brandenburgii ofertą kulturalną, gastronomiczną i handlową Poznania, a mieszkańców Poznania ofertą aktywnego wypoczynku weekendowego w podpoznańskich gminach. Liczne działania promocyjne PLOT kierowane są także do mieszkańców innych regionów Polski.
Rada Stowarzyszenia:
- Przewodząca Rady: Barbara Surma (Członek Zarządu Wielkopolskiej Izby Gastronomii)
- Mariusz Wiśniewski (Zastępca Prezydenta Miasta Poznania)
- Grażyna Głowacka (Przewodnicząca Komisji Kultury, Kultury Fizycznej, Turystyki Rady Powiatu Poznańskiego)
- Marek Kaszewski (Dyrektor Hotelu Mercure Poznań)
- Dariusz Urbański (Burmistrz Miasta i Gminy Murowana Goślina)
- Jarosław Suwała (właściciel Hotelu Vivaldi)
- Marian Szkudlarek (Burmistrz Miasta Swarzędz)
- Przemysław Trawa (Wiceprezes Spółki Międzynarodowe Targi Poznańskie)
- Andrzej Żołądkowski (Gospoda pod Koziołkami, Poznań).
Źródło: powiat.poznan.pl, poznan.travel.pl