Nawet jeżeli lubią swoją pracę, osoby mające depresję odczuwają zniechęcenie, znużenie, wręcz fizyczną niemoc wykonywania obowiązków służbowych…
Szacuje się, że ponad 350 mln osób na świecie cierpi na depresję. W Polsce (w zależności od statystyk) dotyka ona około 15% ludzi.
Zaburzenie to ma negatywny wpływ na całościowe życie danego człowieka, a przez to i na jego pracę zawodową – jej jakość, zadowolenie z wykonywanych zadań i efektywność. Niestety, ponad połowa pracowników dotkniętych depresją, nie widzi powodów do leczenia.
Z badań wykonanych przez Centre for Addiction and Mental Health (CAMH) w Toronto wynika, że aż 52,8% osób, które odczuwają symptomy zaburzeń depresyjnych nie rozpoznaje ich u siebie i nie widzi możliwości leczenia swoich problemów. Dla pracodawców to spore wyzwanie, bo jak wynika z badań, gdyby wszystkie osoby w firmie, które cierpią na depresję otrzymały odpowiednie leczenie, można byłoby zredukować straty związane z niską produktywnością o 1/3.
Wdrożenie odpowiednich procedur w firmach, które pozwoliłyby pracodawcom pomagać pracownikom cierpiącym na depresję jest trudne, gdyż wiążą się z takimi problemami jak stygmatyzacja pracowników, brak wiary w skuteczność leczenia i poprawy swojej sytuacji oraz strach przed ujawnieniem problemów psychologicznych.
Warto pomyśleć nad sensownymi rowiązaniami, bo pracownicy na całym świecie w takiej sytuacji są pozostawiani sami sobie…
Źródło: camh.ca, infopraca.pl