Już jutro, każde starostwo powiatowe, a także każda jednostka organizacyjna powiatu musi mieć aktywny adres do doręczeń elektronicznych, dzisiaj więc jest ostatni dzwonek na dokonanie aktywacji adresu do doręczeń elektronicznych.
Powiaty (jednostki samorządu terytorialnego) jako podmioty publiczne, zgodnie z art. 155 ust. 6 oraz art. 8 w zw. z art. 2 pkt 6 lit 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych, są zobowiązane stosować przepisy ustawy w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego od dnia określonego w komunikacie Ministra Cyfryzacji. Komunikat Ministra Cyfryzacji z dnia 12 lipca 2024 r. określa ten dzień na 1 stycznia 2025 r.
Artykuł 12 ust. 1c ustawy o doręczeniach elektronicznych mówi o tym, że dla każdej jednostki organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego, posiadającej numer identyfikacyjny REGON, tworzy się odrębny adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Każda jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego od 1 stycznia 2025 r. powinna mieć założony i aktywowany ADE.
Samorządy i jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, a także inne podmioty zobowiązane na gruncie ustawy o doręczeniach elektronicznych, muszą aktywować ADE najpóźniej w dniu 31 grudnia 2024 r. Na dzień 1 stycznia 2025 r. podmioty te mają obowiązek posiadać już aktywny ADE.