Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ocena poziomu etycznego pracowników podczas rekrutacji

Ocena poziomu etycznego pracowników podczas rekrutacji fotolia.pl

W jaki sposób przeprowadzać rekrutację i selekcję pracowników, aby ocenić ich poziom etyczny?

Jednym ze środków służącym do kształtowania pożądanych postaw w administracji publicznej jest określony system rekrutacji i selekcji.

Artykuł 60 Konstytucji RP stanowi, że wszyscy obywatele polscy korzystający z pełni praw publicznych mają prawo dostępu do służby publicznej na jednakowych zasadach.

Jednak ta dostępność ma charakter względny, może być realizowana na zasadach szczegółowo uregulowanych w ustawach wprowadzających ograniczenia w tym dostępie ze względu na kwalifikacje lub cechy osobowe.

Kryterium uwzględnianym przy zatrudnianiu, oprócz kompetencji i wykształcenia, powinien być także poziom moralny kandydata, zweryfikowany poprzez wprowadzenie do rozmów kwalifikacyjnych elementów natury etycznej, jak również przez system opinii i referencji.

Przegląd regulacji prawnych określających funkcjonowanie poszczególnych działów administracji publicznej wśród wymagań stawianych kandydatom wymienia warunek nieskazitelności charakteru i nieposzlakowanej opinii. Kryteria te dają podstawę do weryfikacji kandydatów pod względem obyczajowo-moralnym i osobowościowym na etapie przyjmowania do zawodu.

Pt., 22 Kw. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka