Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia w formule PPP – ogłoszono postępowanie na wybór partnera

Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia w formule PPP – ogłoszono postępowanie na wybór partnera fotolia.pl

Zarząd Portu Gdynia ogłosił postępowanie na wybór partnera prywatnego, który zajmie się budową Portu Zewnętrznego – u wejścia do obecnego portu w Gdyni ma powstać nowy głębokowodny terminal kontenerowy. Ma to być największa inwestycja w Polsce, która powstanie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednocześnie ma to być największy tego typu projekt rządowy. Szacunkowa wartość inwestycji wynosi ok. 3,5 miliarda złotych.

O inwestycji

Inwestycja ma być portem głębokowodnym mającym możliwość obsługiwania największych statków o długości nawet 430 metrów. Port, wyposażony w intermodalny terminal kolejowy, ma służyć do przeładunku kontenerów. Aby ułatwić dostęp do Portu Zewnętrznego, ma zostać wybudowanych 130 kilometrów linii kolejowych.

Kalendarium

Pierwszym etapem jest nabór wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – termin składania wniosków wyznaczono na 15 stycznia 2021 roku. Następnie toczyć się będą negocjacje w ramach dialogu konkurencyjnego –  z udziałem wykonawców dopuszczonych do udziału w postępowaniu (maksymalnie pięciu). W ich efekcie w 2023 r. wyłoniony ma zostać partner prywatny, z którym Port Gdynia podpisze umowę o PPP. Zgodnie z planem roboty budowlane mają rozpocząć się w 2025 roku i wraz z etapem wyposażenia terminala potrwać do 2028 roku.

Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa o PPP wynosi 36 lat – ok. 5 lat na projektowanie i budowę oraz ok. 31 lat utrzymania i eksploatacji infrastruktury.

Z dokumentacją postępowania można się zapoznać tutaj.

Źródło: www.ppp.gov.pl, www.port.gdynia.pl

Czw., 12 Lst. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel