Ministerstwo polityki społecznej przeznaczyło dodatkowe 16 mln zł na utworzenie i wyposażenie placówek dla seniorów albo na zapewnienie bieżącego funkcjonowania tych, które powstały w latach 2015-2017. Samorządy mają czas na złożenie wniosku do 14 czerwca. Do tego dnia należy złożyć pisemną ofertę do właściwego urzędu wojewódzkiego. Wyniki naboru mają być znane nie później niż do 12 lipca br.
Podstawowy i dodatkowy nabór ofert w ramach programu „Senior+” na lata 2015-2020 w edycji 2018 da samorządom w sumie ponad 61 mln zł. W tym przeszło prawie 46 mln zł na utworzenie nowych placówek i ponad 15 mln zł na zapewnienie funkcjonowania istniejących już dziennych domów i klubów. Jak podaje resort polityki społecznej, w efekcie powstanie 287 nowych placówek: 90 dziennych domów i 197 klubów, a 230 już istniejących placówek (156 dziennych domów i 74 klubów), zapewniających łącznie 5951 miejsc, otrzyma dofinansowanie na zapewnienie bieżącego funkcjonowania.
Program wieloletni „Senior+” na lata 2015-2020 jest adresowany do nieaktywnych zawodowo osób w wieku ponad 60 lat. Celem programu jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” i Klubów „Senior+”. Dodatkowe informacje na temat naboru można znaleźć tutaj.
Źródło: mpips.gov.pl