Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

3/4 zgłoszeń na numer alarmowy 112 jest fałszywa lub niezasadna. Poznański przykład

3/4 zgłoszeń na numer alarmowy 112 jest fałszywa lub niezasadna. Poznański przykład fotolia.pl

Aż 76 proc. zgłoszeń w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) w Poznaniu, które rozpoczęło odbieranie i przekierowywanie połączeń na numery alarmowe 112 i 999 w lutym br., jest fałszywych lub nie wymaga interwencji służb.

Zgodnie z danymi opracowanymi na podstawie obsługującego zgłoszenia Systemu Informatycznego WCPR (SI WCPR), za wdrożenie którego odpowiadało Centrum Projektów Informatycznych, ośrodek w Poznaniu przyjmuje średnio 2 300 połączeń na numery alarmowe 112 i 999 na dobę. Od 9 lutego do 20 maja było ich łącznie 232 987. Aż 76 proc. z nich (127 621) była fałszywa lub niezasadna.

Spośród zgłoszeń zdarzeń krytycznych dla zdrowia i bezpieczeństwa obywateli, najmniej (1 proc. przekierowań) dotyczyło wezwań straży pożarnej, najwięcej zaś (9 proc.) ratownictwa medycznego. Nie tylko wymienione służby oraz Policja były dla operatorów numeru alarmowego 112 w poznańskim WCPR właściwymi adresatami zgłoszeń. Łącznie 8 388 wezwań (5 proc.) przekazali oni do innych służb (np. do straży miejskiej, pogotowia gazowego czy pogotowia wodno-kanalizacyjnego).

- Powyższe statystyki ukazują korzyści związane z uruchomieniem WCPR jako punktów przyjmowania zgłoszeń alarmowych przez wykwalifikowanych operatorów 112. Dzięki temu rozwiązaniu zgłoszenia wymagające interwencji i współdziałania służb są przekazywane właściwym podmiotom z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych. - tłumaczy Agnieszka Boboli, Dyrektor Centrum Projektów Informatycznych.

SI WCPR to jednolita platforma informatyczna dostarczona przez Centrum Projektów Informatycznych, w ramach projektu SIPR, do 17. ośrodków regionalnych WCPR we wrześniu 2011 r. System, w skład którego wchodzi kompletne rozwiązanie dla operatorów numerów alarmowych 112, obejmuje: aplikację do przyjmowania i obsługi zgłoszeń alarmowych, podsystem zintegrowanej łączności, serwery komunikacyjne i aplikacyjne.

Transmisję danych i łączność głosową dla WCPR zapewnia Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112).

Źródło: CPI MAiC

Wt., 5 Czrw. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka