Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Drugi etap kampanii profilaktyki nadwagi i otyłości #twójruchdlazdrowia

Drugi etap kampanii profilaktyki nadwagi i otyłości #twójruchdlazdrowia fot.pixabay

Partnerstwo STOP OTYŁOŚCI rozpoczyna drugi etap kampanii profilaktycznej #twójruchdlazdrowia. Projekt, który z sukcesem zainicjował w Polsce modę na wybieranie schodów zamiast windy czy schodów ruchomych – tam, gdzie jest to możliwe i bezpieczne – zdobył już szerokie uznanie. W pierwszej fazie działań, prowadzonej pod hasłem #selfienaschodach, w okresie od marca do czerwca udało się dotrzeć do ponad 3 milionów osób. Organizatorzy podkreślają, że szczególnie cieszy ich pozytywne zaangażowanie społeczne i rosnąca świadomość, iż drobne codzienne wybory mogą mieć ogromne znaczenie dla zdrowia.

Kampania #twójruchdlazdrowia została objęta patronatem Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Nowy etap działań – schody jako atrakcja i narzędzie treningowe

W drugim etapie kampanii organizatorzy chcą pójść o krok dalej, pokazując, że schody to nie tylko środek transportu, ale również atrakcyjny element turystyczny i ogólnodostępne narzędzie aktywności fizycznej. Dostępny jest nowy serwis internetowy: stop-otylosci.medonet.pl

Na stronie znajduje się interaktywna mapa schodów z regionalną wyszukiwarką, pełna ciekawostek historycznych i architektonicznych, a jednocześnie stanowiąca przewodnik po interesujących trasach spacerowych i wycieczkowych.

Dzięki temu użytkownicy będą mogli odkryć m.in. artystyczne schody, zabytkowe schody z legendami w tle czy schody wyczynowe dedykowane sportowcom.

Materiały edukacyjne i treningowe

Serwis wzbogacony został również o cykl filmów przygotowanych we współpracy z trenerami i fizjoterapeutami Medicover. Wśród materiałów znajdą się trzy treningi (ze schodami zewnętrznymi, stepem i schodami treningowymi), film instruktażowy dotyczący bezpiecznego korzystania ze schodów oraz materiał motywacyjny z jesiennym wyzwaniem „3 piętra w 7 dni”.

Na stronie kampanii pojawią się również artykuły edukacyjne, m.in.:

  • „Profilaktyka nadwagi i otyłości. Dlaczego codzienne wybory mają znaczenie?”
  • „Jak ćwiczyć bez sprzętu tam, gdzie masz na to ochotę? Podpowiadamy.”
  • „Schody z widokiem. Odkryj najciekawsze miejsca w Polsce z poziomu stopnia.”
  • „Codzienne wybory, które budują zdrowie. Dlaczego warto wybrać schody zamiast windy?”

Organizatorzy zachęcają do korzystania z tych materiałów w komunikacji i promocji zdrowego stylu życia.

Więcej na: stop-otylosci.pl

Źródło: IP

Czw., 2 Prn. 2025 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska