Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

WSA: godziny otwarcia i lokalizacja podane na ulotce nie są reklamą apteki

WSA: godziny otwarcia i lokalizacja podane na ulotce nie są reklamą apteki fotolia.pl

Warszawski Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził, że rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerach i ulotkach nie stanowi reklamy apteki. Przychylił się tym samym do stanowiska Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Przedsiębiorca prowadzący aptekę ogólnodostępną zwrócił się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców z wnioskiem o interwencję w sprawie skargi na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego utrzymującą w mocy decyzję, którą stwierdzono naruszenie przez przedsiębiorcę zakazu reklamy aptek w postaci rozpowszechniania informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki w formie plakatów, banera i ulotek i w konsekwencji nałożono karę pieniężną.

Rzecznik wstąpił do postępowania toczącego się przed WSA w Warszawie wskazując, że w przepisach ustawy Prawo farmaceutyczne ustawodawca wyłączył z zakresu pojęcia reklama informacje o lokalizacji i godzinach pracy apteki. W opinii Rzecznika, każda forma przekazu ograniczającego się do wskazania lokalizacji i godzin pracy apteki, bez względu na to jak jest sformułowana, jest więc dozwolona przez prawo i nie stanowi zakazanej reklamy.

Sąd wyrokiem z dnia 29 czerwca 2022 r., podzielił stanowisko Rzecznika i uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego oraz umorzył postępowanie administracyjne w tym zakresie.

Jak przekazał w komunikacie Rzecznik - w ustnych motywach wydanego w sprawie orzeczenia wskazano, że ustawodawca nie wskazał dopuszczalnych form w jakich treści o lokalizacji i godzinach pracy apteki można umieszczać w przestrzeni publicznej. Oznacza to że nie mają znaczenia takie okoliczności jak intencje towarzyszące umieszczeniu, widoczność i zasięg nośnika, a także forma w jakiej przedmiotowe informacje zostały umieszczone.

Źródło: Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców

Pt., 22 Lp. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Adrian Pokrywczyński