Biuro Rzecznika Praw Pacjenta opracowało ulotkę pt. "Niezbędnik dla wnioskodawców" dla osób ubiegających się o odszkodowanie i zadośćuczynienie przez komisjami wojewódzkimi. Ulotka w przystępny sposób przedstawia praktyczne, a zarazem najważniejsze informacje m.in. o komisjach, kosztach postępowania, terminach, a także elementach, które powinien zawierać prawidłowo złożony wniosek.
W styczniu br. minęły 2 lata od wejścia w życie przepisów umożliwiających dochodzenie odszkodowania i zadośćuczynienia w przypadku zdarzeń medycznych (znowelizowana ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta). Do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wciąż wpływa wiele pytań dotyczących tej drogi dochodzenia roszczeń. Z analizy informacji na temat wniosków składanych do wojewódzkich komisji, które Rzecznik Praw Pacjenta regularnie otrzymuje od wojewodów, wynika że około 20% stanowią wnioski niekompletne, nienależycie opłacone lub niespełniające innych wymogów formalnych. Dlatego też zachęcamy pacjentów, ich rodziny, do zapoznania się z informacjami "Niezbędnika dla wnioskodawców", który pomoże rozwiać wątpliwości.
Elektroniczna wersja ulotki jest już dostępna na stronie internetowej Biura pod adresem: http://bpp.gov.pl/index.php?id=edukacyjne_dzialania. Wersję drukowana pacjenci mogą znaleźć w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie przy ul. Młynarskiej 46.
W najbliższym czasie "Niezbędnik dla wnioskodawców" w wersji drukowanej zostanie również rozpowszechniony we współpracy z innymi instytucjami.
Źródło: bpp.gov.pl