Grupa Nowy Szpital, największa sieć niepublicznych szpitali w Polsce podejmuje próbę kontaktu z Ministrem Zdrowia przez reklamę outdoorową. W centrum Warszawy zawisła plansza z zaproszeniem na specjalną stronę TwojNajlepszySzpital.pl z filmem podsumowującym eksperyment realizowany przez Grupę Nowy Szpital w jednym ze szpitali.
Zachęta do spotkania kierowana do Ministra Zdrowia jest próbą zainicjowania rozmów na temat zmian w ochronie zdrowia. Przedstawiciele Grupy Nowy Szpital chcieliby też zachęcić urzędników ministerstwa do zapoznania się z wynikami zmian wprowadzanych w zarządzanych przez siebie placówkach.
- Nie czekając na polityków sami postanowiliśmy zmieniać nasze szpitale w takie, gdzie najważniejszy jest pacjent. Chcielibyśmy naszymi doświadczeniami podzielić się z ministrem zdrowia. Mamy nadzieję, że w końcu odpowie na nasze zaproszenia – mówi Marcin Szulwiński, Prezes Grupy Nowy Szpital.
Grupa Nowy Szpital to największa w Polsce sieć szpitali niepublicznych. W tym roku rozpoczęła eksperymentalny projekt „Najlepszy Szpital.Giżycko", który planuje rozszerzyć na resztę zarządzanych przez siebie szpitali. Celem projektu, którego filmowe posumowanie prezentowane jest na stronie www.TwojNajlepszySzpital.pl była poprawa zadowolenia pacjentów z usług świadczonych przez szpital. Zmiany rozpoczęto badaniem opinii mieszkańców okolic szpitala. Później jego pracownicy wspólnie z zarządem pracowali nad takimi zmianami, które będą odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców i pacjentów.
Zainicjowany proces trwa nadal, ale powodzenie eksperymentu zachęciło Grupę Nowy Szpital do realizacji podobnego projektu w innych miastach. Podobne działania rozpoczęto już w Olkuszu, a na początku 2014 roku podobny projekt rozpocznie się też w Wąbrzeźnie. Wszystkie działania były relacjonowane w Internecie, m.in. na stronie Facebookowej „Zdrowe Szpitale" (www.facebook.com/zdroweszpitale)
Źródło: Grupa Nowy Szpital