Minister Rodziny wydała obwieszczenie, w którym wskazano termin wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających prowadzenie rejestru pieczy zastępczej. Nastąpi to 15 października.
Obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 października 2024 r. zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw 7 października pod pozycją nr 1486. Ogłoszono w nim, że termin wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających prowadzenie rejestru, o którym mowa w art. 38d ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej określa się na dzień 15 października 2024 r.
Obwieszczenie wydano na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz niektórych innych ustaw. Na podstawie tego przepisu wojewodowie mają zapewnić sądom, marszałkom województw oraz starostom dostęp do systemu teleinformatycznego stanowiącego rejestr. Art. 38d i art. 38e ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wymienia zaś szczegółowo dane podlegające wpisowi do rejestru i wskazano podmioty uprawnione do ich wprowadzania, aktualizowania i usuwania.
W załączeniu obwieszczenie wydane przez Ministerstwo.