Numer 800 12 12 12, czyli bezpłatna infolinia zapewniająca wsparcie będzie od 1 kwietnia br. dostępna tylko dla dzieci i nastolatków.
Wierzymy, że skupienie się na dzieciach i nastolatkach w telefonie zaufania pozwoli nam nie tylko na skuteczniejsze reagowanie na ich potrzeby, ale również wpłynie na efektywność udzielanej pomocy, oferując im profesjonalne i dostępne wsparcie, którego tak bardzo potrzebują w trudnych sytuacjach – poinformowano na stronie Rzecznika Praw Dziecka.
Do tej pory z profesjonalnego wsparcia psychologicznego mogli korzystać również rodzice i opiekunowie. Od kwietnia nie będzie to już możliwe.
Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka jest anonimowy i działa siedem dni w tygodniu przez całą dobę. Oprócz wsparcia telefonicznego można też napisać do ekspertów na czacie internetowym. Pod adresem czat.brpd.gov.pl dyżur pełnią eksperci z zakresu prawa, spraw socjalnych, edukacji i wychowania oraz ochrony zdrowia.
Źródło: Rzecznik Praw Dziecka