Prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, dyrektorzy urzędów, naczelnicy wydziałów i wielu innych menedżerów administracji publicznej wzięło udział w Uroczystej Gali Finałowej tegorocznej, 8. edycji Konkursu „Przyjazny Urząd”, która odbyła się w Warszawie, w Pałacu Staszica – siedzibie Polskiej Akademii Nauk.
Zasadniczym punktem Programu spotkania było wręczenie Certyfikatów i Statuetek przyznanych za wdrażanie w polskich urzędach wysokich standardów jakościowych i nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych usprawniających świadczenie usług publicznych.
W gronie liderów administracji publicznej, samorządowej i rządowej, znalazło się Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gostyniu, które, oprócz otrzymania Znaku Jakości „Przyjazny Urząd”, dodatkowo zostało nagrodzone Wyróżnieniem Nadzwyczajnym „Laur Kreatywności” za wdrożenie najbardziej oryginalnych, autorskich, kreatywnych i nowoczesnych procedur i narzędzi budowania wysokiej kultury jakości. Inne nagrodzone instytucje to m.in. ZUS - Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Główny Urząd Statystyczny, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz starostwa powiatowe, urzędy miast i gmin, czy powiatowe urzędy pracy.
W tegorocznej edycji Konkursu „Przyjazny Urząd” wyróżniono blisko 20 urzędów (w konkursie startowało ponad 100 instytucji), w tym m.in. urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe, urzędy wojewódzkie, urzędy pracy, ośrodki pomocy społecznej i centra pomocy rodzinie. Ich menedżerowie odebrali Certyfikaty i gratulacje od członków Kapituły Konkursu oraz kierownictwa Quality Institute – podmiotu organizującego Program „Przyjazny Urząd”.
- Nauka zarządzania powinna wspierać praktykę zarządzania, pomagać tym, którzy zarządzają, a zatem organizują, kierują, motywują innych – by robili to efektywnie, skutecznie, mądrze. Swego rodzaju pomostem pomiędzy nauką a praktyką zarządzania jest nasz konkurs. Dzięki ekspertom oceniającym aplikacje konkursowe możemy – na bazie wiedzy naukowej - identyfikować te urzędy, które w praktyce są zarządzane najlepiej w Polsce,
z poszanowaniem najwyższych standardów jakości, z uwzględnieniem potrzeb swoich interesariuszy – mówił w trakcie Gali Prezes Zarządu Quality Institute Piotr Celej.
W Konkursie „Przyjazny Urząd” aplikacje urzędów oceniało jury, w którym zasiadali m.in. naukowcy pracujący na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kapituła wybrała i nagrodziła urzędy cechujące się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem, nowoczesnym podejście do zarządzania, uczciwością i rzetelnością w działaniu oraz innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy.