Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wymogi formalne kandydata na stanowisko kierownika środowiskowego domu samopomocy

Wymogi formalne kandydata na stanowisko kierownika środowiskowego domu samopomocy fotolia.pl

Kierownik domu pomocy społecznej jest obowiązany posiadać wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym miał bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi.

W pierwszej kolejności należy wskazać, że środowiskowy dom samopomocy, zgodnie z zapisami art. 51 i 51a ustawy o pomocy społecznej jest ośrodkiem wsparcia oraz jednostką organizacyjną pomocy społecznej dziennego pobytu, powołaną do realizacji ustawowo przypisanych zadań.

Natomiast stosownie do art. 123 tej ustawy prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w samorządowych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej regulują przepisy o pracownikach samorządowych.

Kwalifikacje, jakie muszą spełniać osoby zajmujące kierownicze stanowiska urzędnicze w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej zostały uregulowane w ustawie o pracownikach samorządowych, ustawie o pomocy społecznej oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 2 pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na kierowniczym stanowisku urzędniczym może być osoba, która posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.

Wymóg ten muszą spełniać wszystkie osoby zajmujące kierownicze stanowiska urzędnicze w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.

Poza wymogiem posiadania wyższego wykształcenia osoby zajmujące kierownicze stanowiska urzędnicze w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej muszą posiadać 5-letni staż pracy, w tym 3 lata pracy w pomocy społecznej oraz posiadać specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej. W myśl art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej "Osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej są obowiązane posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej". Zgodnie zaś z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, tabela IV "Stanowiska, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę" litera H "w samorządowych jednostkach organizacyjnych" pkt III "Jednostki organizacyjne pomocy społecznej, centra integracji społecznej oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej" pozycja 1 - osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej muszą posiadać co najmniej 5-letni staż pracy.

Dodatkowo osoba kierująca środowiskowym domem samopomocy musi spełniać jeszcze wymagania kwalifikacyjne zawarte w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.

Zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia "Kierownik domu jest obowiązany posiadać wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym miał bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi".

Źródło: Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 3 lutego 2014 r. NK-I.4131.12.2014.AHor

Pon., 14 Wrz. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka