Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Obowiązki informacyjne dotyczące ochrony powietrza

W związku z wdrażaniem unijnych wymagań sprawozdawczych w zakresie danych o jakości powietrza na poziomie krajowym opracowany został projekt rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza.

Rozporządzenie określi zakres i sposób przekazywania:

  1. wyników klasyfikacji stref;
  2. wyników pomiarów;
  3. wyników oceny poziomów substancji w powietrzu;
  4. informacji o stwierdzonych przekroczeniach alarmowych poziomów substancji w powietrzu;
  5. informacji o uchwaleniu programów ochrony powietrza;
  6. informacji o uchwaleniu planu działań krótkoterminowych;
  7. sprawozdania z realizacji programów ochrony powietrza oraz planu działań krótkoterminowych.

Informacje wymienione w pierwszych czterech punktach są zbierane przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, w kolejnych czterech – minister właściwy do spraw ochrony środowiska. Podmiotami zobowiązanymi do złożenia informacji są z kolei: wojewódzcy inspektorzy ochrony środowiska oraz zarządy poszczególnych województw.

Projekt rozporządzenia będzie opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska.

Czw., 26 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski