Trwają prace legislacyjne nad zmianą rozporządzenia w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej.
Planowane zmiany obejmują:
- umożliwienie sprawdzania, w toku kontroli kompleksowej, realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych podczas poprzednio przeprowadzonej kontroli problemowej lub doraźnej;
- umożliwienie przeprowadzenie kontroli problemowej w siedzibie kontrolującego, na podstawie dokumentów udostępnionych przez jednostkę podlegającą kontroli; dotychczas taka możliwość istniała tylko w odniesieniu do kontroli doraźnej;
- wprowadzenie przepisu, że kierownik jednostki podlegającej kontroli powinien, w miarę możliwości, zapewnić oddzielne pomieszczenie z odpowiednim wyposażeniem dla kontrolujących;
- umożliwienie przeprowadzenia czynności kontrolnych bez obecności kierownika jednostki podlegającej kontroli i jego pracowników, o ile jest to uzasadnione zakresem kontroli i specyfiką zadań realizowanych przez kontrolowaną jednostkę;
- ułatwienie składania podpisów na protokole kontroli sporządzonym w postaci elektronicznej;
- obniżenie wymaganego stażu pracy z czterech na trzy lata w stosunku do osób zatrudnionych na stanowiskach inspektorów przeprowadzających kontrole;
- dostosowanie terminologii w rozporządzeniu w zakresie mieszkań treningowych i wspomaganych.
Z projektem można zapoznać się tutaj