Ministerstwo Edukacji i Nauki przedstawiło założenia dotyczące organizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku 2022.
Temat szerzej opisywaliśmy tutaj.
Pomimo, że rozporządzenie w tej sprawie zostanie wydane w trybie odrębnym i nie jest wymagane zasięgnięcie opinii Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, to Ministerstwo Edukacji i Nauki zwróciło się do strony samorządowej Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Nauki KWRiST o przedstawienie uwag i sugestii w tej sprawie, w ciągu jednego dnia roboczego.
Związek Powiatów Polskich przedłożył uwagi do rozporządzenia, z którymi można zapoznać się tutaj.
Strona samorządowa podkreśliła, że proponowane terminy realizacji mogą okazać się nierealne a wysokość środków nieadekwatna do potrzeb (wysokość wsparcia skalkulowano na poziomie 39,22 zł na ucznia).
Dodatkowo pojawia się zasadniczy problem związany z brakami w zakresie kadry specjalistów, którzy takie dodatkowe zajęcia mogliby prowadzić.
Te wszystkie okoliczności powodują, że cały koncepcyjny trud zorganizowania przedmiotowych zajęć w bardzo krótkich terminach i przy ograniczonych środkach, spocznie na barkach szkół i organów prowadzących.
Organizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych ma zostać dofinansowana w ramach rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej, gdzie zaproponowano dodatkowe Kryterium na rok 2022 odnoszące się do wsparcia szkół w zakresie zorganizowania dodatkowych zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Rozporządzenie zostało podpisane 8 lutego br. Z jego treścią można zapoznać się tutaj.
Wysokość środków na ucznia została podwyższona z 39,22 do 39,55 zł.