W ramach opracowywania pakietu rozporządzeń regulujących tryb przeprowadzania głosowania korespondencyjnego Minister Administracji i Cyfryzacji określił sposób postępowania przez pocztowego operatora wyznaczonego z kopertami zwrotnymi przekazywanymi przez wyborców za jego pośrednictwem.
Zamkniętą kopertę zwrotną odbiera przedstawiciel operatora wyznaczonego od wyborcy, który otrzymał pakiet wyborczy. Odbiór następuje za pokwitowaniem:
1) pod adresem, na który nastąpiło doręczenie – w przypadku wyborcy niepełnosprawnego o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, o ile wyborca taki zgłosił potrzebę jego odbioru;
2) w dowolnej placówce pocztowej operatora wyznaczonego, najpóźniej w trzecim dniu roboczym poprzedzającym dzień wyborów. Koperty przekazane w tym trybie bezzwłocznie trafiają do placówki zbiorczej;
3) w placówce zbiorczej – najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym termin wyborów.
Placówka zbiorcza dokonuje jednego doręczenia zgromadzonych kopert zwrotnych do właściwej obwodowej komisji wyborczej, za pokwitowaniem odbioru, w dniu wyborów, w czasie głosowania. Jeśli przekazanie było niemożliwe koperty zwrotne są przekazywane właściwemu dyrektorowi delegatury Krajowego Biura Wyborczego.
Projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie przesyłek w głosowaniu korespondencyjnym w kraju został skierowany do zaopiniowania przez Zespół ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli.