Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dowody osobiste zarejestrowane

Z chwilą wejścia w życie ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 roku o dowodach osobistych w miejsce dotychczasowej Ogólnokrajowej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dowodów Osobistych zacznie funkcjonować nowy rejestr o zasięgu ogólnopolskim – Rejestr Dowodów Osobistych. Do Komisji Wspólnej trafiło właśnie rozporządzenie określające sposób prowadzenia RDO oraz tryb przekazywania danych miedzy RDO a innymi rejestrami centralnymi.

Rejestr Dowodów Osobistych ma funkcjonować w ten sposób by w szczególności umożliwić:

·         ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych – przetwarzanie danych z wniosków o wydanie dowodu osobistego, blankietów dowodów osobistych i dowodów osobistych w procesie ich wydawania i unieważniania;

·         organom gminy – przetwarzanie danych niezbędnych w procesie wydawania i unieważniania dowodów osobistych.

RDO ma komunikować się z rejestrem PESEL w zakresie aktualizacji i weryfikacji danych, a ponadto będzie zasilał System Informacyjny Schengen.

Projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych będzie rozpatrywany równolegle przez Zespół ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli oraz Zespół ds. Społeczeństwa Informacyjnego.

Czw., 31 Lp. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski