Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Spóźniona ocena pracy nauczycieli szkół artystycznych

Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej dokonała zmiany delegacji ustawowej do określenia w drodze rozporządzeń kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego. Moc dotychczasowych aktów wykonawczych zachowano na okres roku od dnia wejścia w życie ustawy, tj. do 1 stycznia 2013 roku. O ile Minister Edukacji Narodowej zdążył z wydaniem nowego rozporządzenia (choć w ostatniej chwili – 21 grudnia 2012 roku), to termin ten naruszyli zarówno minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, jak i Minister Sprawiedliwości.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt rozporządzenia w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego przesłał do Komisji Wspólnej dopiero w przeddzień posiedzenia Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu, tj. 20 maja 2013 roku.

Projekt rozporządzenia znacząco poszerza katalog kryteriów oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych. Kryteria te obejmują:

  1. poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prawidłowość realizacji innych zadań zawodowych wynikających ze statutu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony, kulturę i poprawność języka, pobudzanie inicjatywy uczniów, zachowanie odpowiedniej dyscypliny uczniów na zajęciach;
  2. zaangażowanie zawodowe nauczyciela (uzyskiwane wyniki w pracy, uczestnictwo w pozalekcyjnej działalności szkoły, udział w pracach sekcji, wydziałów lub zespołów przedmiotowych, podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie nauczania, wychowania i opieki, zainteresowanie uczniem i jego środowiskiem, współpraca z rodzicami);
  3. aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym lub działalności artystycznej;
  4. działania nauczyciela w zakresie wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb;
  5. przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu lekcji, właściwe prowadzenie dokumentacji).
Czw., 23 Mj. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski