Postępy we wdrażaniu e-administracji wymusiły na Ministrze Pracy i Polityki Społecznej wprowadzenie zmian do rozporządzenia w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych. Przy tej okazji dokonano kilku zmian porządkowych.
Przedłożony do zaopiniowania projekt rozporządzenia przewiduje, że formularz elektroniczny wniosku o wpis do rejestru będzie udostępniany na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pomocą ePUAP-u – co ma przyczynić się do ułatwienia dostępu do tego formularza. Dodatkowo dopuszczono podpisanie wniosku poprzez potwierdzony profil zaufany Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
Wśród zmian porządkowych wymienić należy:
- odstąpienie od obowiązku składania przez instytucję szkoleniową kopii aktualnego dokumentu, na podstawie którego instytucja ta prowadzi edukację pozaszkolną, jeżeli informacja o prowadzeniu takiej edukacji znajduje się w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym;
- uwzględnienie numeru NIP na wniosku;
- uwzględnienie we wniosku możliwości złożenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na doręczanie korespondencji w postępowaniu rejestracyjnym za pomocą środków komunikacji elektronicznej.