Ministerstwo Edukacji Narodowej sukcesywnie przedstawia kolejne elementy zmiany systemu wspierania i dokształcania nauczycieli. Obecnie kolej przyszła na publiczne biblioteki pedagogiczne – istotne zmiany przynosi projekt nowego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych.
Jak wskazują projektodawcy celem wprowadzanych zmian ma być włączenie bibliotek pedagogicznych do procesu wspomagania szkół i placówek oraz pracujących w nich nauczycieli, a także dostosowanie zdań i form działania bibliotek pedagogicznych do modernizowanego system doskonalenia nauczycieli, jako elementu wspomagania szkół i placówek. W efekcie główne zmiany dotyczą zakresu zadań realizowanych przez te biblioteki. Prócz dotychczasowych zadań biblioteki będą również realizowały:
1) gromadzenie, opracowywanie, ochronę, przechowywanie i udostępnianie:
a) materiałów informacyjnych o kierunkach realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa,
b) materiałów, w tym literatury przedmiotu, stanowiących wsparcie szkoły i placówki w realizacji ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie obejmującym wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego, wyniki sprawdzianów i egzaminów, wymagania stawiane wobec szkół i placówek, których wypełnienie jest badane przez organy nadzoru pedagogicznego w procesie ewaluacji zewnętrznej, wymagania wynikające z realizacji podstawy programowej,
c) materiałów, w tym literatury przedmiotu, potrzebnych przy realizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
2) organizowanie i prowadzenie wspomagania:
a) szkół w wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK) w procesie dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym,
b) bibliotek szkolnych w zakresie organizacji i zarządzania biblioteką szkolną.
Projekt rozporządzenia został skierowany do Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu.