Zaplanowane na dzień 14 lipca 2011 roku posiedzenie Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli okazało się rekordowo krótkie. Przewidziany porządek obrad został bowiem rozpatrzony w niespełna 25 minut. Było to głównie zasługą Pani Mijister Julii Pitery, która w przeddzień posiedzenia złożyła wniosek o przesunięcie projektu założeń projektu ustawy o niektórych sposobach unikania konfliktu interesów na kolejne posiedzenie Zespołu.
W ten sposób z porządku obrad wypadł budzący najwięcej kontrowersji punkt. Refleksję wzbudziło to, czy nie są to ostatnie podrygi nowej odsłony Prawa antykorupcyjnego przed zarzuceniem nad nim prac (przynajmniej do czasu wyborów).
Projekt założeń projektu ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej spotkał się z życzliwym przyjęciem. Uwagi zostały zgłoszone jedynie przez Krajową Radę Komendantów Straży Gminnych i Miejskich, która zaproponowała uwzględnienie w ustawie przyznania strażom gminnym (miejskim) prawa do posługiwania się amunicją niepenetracyjną. Warto dodać, że wniosek KRKSGiM był niezwykle interesujący – komendanci nie ograniczyli się bowiem do złożenia propozycji rozwiązań prawnych, lecz zaprezentowali obszerną analizę działania amunicji niepenetracyjnej (włącznie ze zdjęciami i schematami technicznymi). Departament Analiz i Nadzoru – a w ślad za nim Zespół – negatywnie odnieśli się do złożonej propozycji ze względu na szereg wątpliwości prawnych i praktycznych związanych z wyposażeniem strażników w broń tego rodzaju.
Z drobnymi uwagami został pozytywnie zaopiniowany pakiet rozporządzeń związanych z wyborami;
- projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie spisu wyborców;
- projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zapewnienia Państwowej Komisji Wyborczej wykonywania zadań związanych z nadzorem nad prowadzeniem rejestru wyborców i sporządzaniem spisów wyborców;
- projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.
Ożywienie wzbudziła jedynie propozycja Państwowej Komisji Wyborczej dotycząca zabezpieczenia zaświadczeń o prawie do głosowania. Otóż PKW zaproponowała by zabezpieczeniem było… przyklejenie na sporządzonym zaświadczeniu uniwersalnej etykiety samoprzylepnej o wymiarach około (sic!) 38x21 mm zawierającej treść określającą rodzaj wyborów i rok ich przeprowadzenia. Na etykiecie miałaby być odciśnięta pieczęć urzędowa gminy w ten sposób by część pieczęci znajdowała się na etykiecie, a druga – bezpośrednio na zaświadczeniu. Etykiety każdy z urzędów kupowałby i zadrukowywałby własnym sumptem. Najwyraźniej założono, że Ci którzy będą chcieli powielić zaświadczenie w sposób niemożliwy do odróżnienia od oryginału, będą mieli problem z zakupem i nadrukowaniem etykiety samoprzylepnej…
Spraw różnych nie zgłoszono.