Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej podmioty udzielające pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie są zobowiązane do sporządzania i przedstawiania ministrowi właściwemu do spraw rolnictwa sprawozdań o udzielonej pomocy albo informacji o nieudzieleniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym. Sprawozdania zawierają w szczególności informacje o beneficjentach pomocy oraz o rodzajach, formach, wielkości i przeznaczeniu udzielonej pomocy.
Sprawozdania i informacje są przekazywane za pomocą specjalnego systemu teleinformatycznego (SRPP). Ze względu na znaczną liczbę potencjalnych użytkowników na etapie wdrażania programu podjęto decyzję o rozłożeniu w czasie procesu wdrażania aplikacji SRPP. Obecnie stoimy na progu kolejnego etapu – opracowany obecnie projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania sprawozdań albo informacji dotyczących pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie z wykorzystaniem aplikacji rozszerza katalog podmiotów zobowiązanych do jej wykorzystania o izby celne, izby skarbowe, Generalną Dyrekcję Lasów Państwowych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz w województwach: lubelskim, mazowieckim, podkarpackim i podlaskim: wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), starostów jako organy wykonawcze w jednostkach samorządu terytorialnego.
Projekt zostanie zaopiniowany w trybie obiegowym (z terminem do 19 lipca) w Zespole ds. Obszarów Wiejskich, Wsi i Rolnictwa Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.