W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego została podpisana umowa, której przedmiotem jest rewitalizacja linii kolejowej nr 319. Pociągi na tej trasie zaprzestały kursowania już w latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku, dlatego projekt ma na celu przywrócenie jej funkcjonowania, a zarazem zapewnienie alternatywy dla transportu kruszyw z dwóch okolicznych kopalń, których działalność przyczynia się do zatłoczenia i wzmożonej eksploatacji dróg. Ponadto w przyszłości planowane jest również udostepnienie linii dla użytku pociągów pasażerskich.
Linia kolejowa nr 319 przebiega przez trasę Strzelin-Kondratowice-Łagiewniki i liczy 18 km długości. Środki jakie zostały przeznaczone na realizację przedsięwzięcia pochodzą z KPO, a sama inwestycja ma być sfinalizowana w przeciągu ośmiu miesięcy. Jest to pierwsza taka, pod względem sposobu finansowania, inwestycja kolejowa w regionie.
Zgodnie z założeniami władz województwa dolnośląskiego, remont starej linii ma przysłużyć się przede wszystkim stworzeniu alternatywnego środka transportu dla towarów pochodzących z pobliskich kopalń, który dotychczas odbywał się jedynie drogami powiatowymi oraz drogą wojewódzką, co doprowadziło do powstawania korków oraz zniszczeń nawierzchni. Docelowo linia nr 319 ma obsługiwać również pociągi osobowe, gdyż już na tym etapie pojawiają się zapytania w tej kwestii od samorządowców oraz mieszkańców gmin przez które przebiegać będzie trasa. Finalna decyzja w tej sprawie będzie uzależniona od zainteresowania mieszkańców.
Remont osiemnastokilometrowej trasy ma wynieść ok. 60 mln i zakończyć się do lipca 2026 r. Co istotne, modernizacja jest możliwa za sprawą środków z Krajowego Planu Odbudowy, gdyż remont linii nie był uwzględniany w początkowych planach rozwoju dolnośląskiej sieci kolejowej i stanowi jedynie zadanie dodatkowe. Sposób finansowania przedsięwzięcia stanowi pewien wyłam, gdyż jest to pierwszy kontrakt finansowany z KPO, podczas gdy dotychczas standardem było pochodzenie środków z unijnych Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska. Według początkowych założeń planowano modernizację ok. 80 km linii na terenie Dolnego Śląska, ale dzięki środkom zaoszczędzonym w postępowaniach przetargowych oraz funduszom z KPO, aktualne prognozy przewidują remont ok. 200 km linii w przeciągu najbliższych trzech lat. Całe województwo dolnośląskie na realizacje tego rodzaju przedsięwzięć otrzymało ok. 130 mln zł z KPO.
Linia kolejowa nr 319 przestała funkcjonować w latach siedemdziesiątych XX wieku. W dalszej kolejności infrastruktura weszła we władanie gmin Kondratowice i Strzelin, które miały podjąć się jej remontu, co jednak nie zostało sfinalizowane. W 2019 r. linia została przejęta przez zarząd samorządu województwa i teraz ma okazję otrzymać nowe życie.