Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rusza projektowanie S7 Kiełpin – Warszawa

Rusza projektowanie S7 Kiełpin – Warszawa fotolia.pl

Powstanie dokumentacja projektowa dla drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Po wybudowaniu tego odcinka kierowcy będą mogli korzystać z wylotu ze stolicy w kierunku Gdańska. Nowa trasa będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Droga ekspresowa S7 będzie przebiegać przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany), dlatego w jej ciągu powstaną dwa tunele. Wartość umowy na przygotowanie projektu odcinka o długości 13,1 km to 54,2 mln zł. Kolejnym krokiem po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu wymaganych zgód i zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych.

Trasa w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego. Następnie za ul. Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach - pod Bielanami o długości około 1000 m i pod Bemowem o długości około 1100 m. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.

Koncepcja programowa dla odcinka S7 Kiełpin – Warszawa zakłada budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego (wariantowo), Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ. Wykonawca projektu przygotuje rozwiązania wariantowe i dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. W ramach inwestycji powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

Po zrealizowaniu odcinka od Kiełpina do Warszawy kierowcy będą mieli do dyspozycji 332 km drogi ekspresowej aż do węzła Gdańsk Południe. To oznacza, że z Warszawy do Gdańska dojedziemy w czasie krótszym niż 3 godziny. W grudniu 2022 r. do ruchu oddano 71 km S7 od Napierek do Płońska. Od 2009 r. kierowcy omijają Płońsk prawie 5 km obwodnicą. Z kolejnych 35 kilometrów pomiędzy Płońskiem a Czosnowem kierowcy będą mogli korzystać w 2026 r. Dla 9 km fragmentu od Czosnowa do Kiełpina we wrześniu 2024 r. GDDKiA złożyła do Wojewody Mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2027 r.

Droga ekspresowa S7 będzie miała docelowo ok. 750 km i będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń na Słowacji aż do Budapesztu.

Źródło: MI

Śr., 2 Prn. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska