17 października br. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie.
Podstawą wprowadzenia zmian były wnioski wpływające do resortu dotyczące m.in. używania przez maszynistów kolejowych sygnałów dźwiękowych „baczność” przed przejazdami kolejowo-drogowymi na terenach zurbanizowanych.
Zniesiony zostanie obowiązek umieszczania wskaźników nakazujących maszynistom uruchamianie sygnału dźwiękowego „baczność” przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii A z obsługą na miejscu i kategorii B (ruch drogowy kierowany jest przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych wyposażonych w sygnalizację świetlną i rogatki), na których zachowane są warunki widoczności czoła pociągu z odległości 5 metrów.
Zmiana ta poprawi komfort życia mieszkańców w wielu miejscowościach, w których domy znajdują się w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych.
Źródło: MI
Komentarze
W Pabianicach było tyle groźnych sytuacji przy tym przejeździe koło dworca że maszyniści chcą zapobiec katastrofie. A poza tym, nie mają zakazu ostrzegania sygnałem dźwiękowym przed odjazdem ze stacji. Dlatego wara od maszynistów, to jest ich praca i macie farta, że wykonują ją rzetelnie