Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

BiT City - innowacja, czy już standard?

BiT City - innowacja, czy już standard? fotolia.pl
Liderem projektu „Szybka Kolej Metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City oraz integracja systemów transportu miejskiego” jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, partnerami - samorządy gminne: Bydgoszcz, Toruń, Solec Kujawski, Wielka Nieszawka, a także: spółka Tramwaj Fordon, PKP SA i PKP PLK.
 
W ramach projektu przewidzano następujące zadania integrujące system transportowy obszaru aglomeracji bydgosko-toruńkiej:
• system biletu metropolitalnego;
• integracja systemów transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego niskopodłogowego w Toruniu;
• budowa wiaduktów i przystanków kolejowych;
• budowa linii tramwajowej w Bydgoszczy do dzielnicy Fordon;
• zakup taboru kolejowego;
• rewitalizacja linii kolejowej Toruń – Bydgoszcz. 
 
Łączna wartość tych zadań to 1,33 mld zł. Zgodnie z planem woj. kujawsko-pomorskiego, docelowo pomiędzy Toruniem i Bydgoszczą mają kursować 32 pary pociągów dziennie: co 30 min w szczycie i co 60 min w pozostałych porach dnia. Utworzone mają być dwa węzły przesiadkowe, jeden w Toruniu, drugi w Bydgoszczy. Do projektu angażowane są także mniejsze miejscowości, które mają być połączone jednym systemem biletowym. Dużym znakiem zapytania jest obecnie kwestia finansowania wspólnego elektronicznego biletu w układzie Bydgoszcz – kolej – Toruń, także planowanego do wprowadzenia do końca przyszłego roku. Rozpatrywane są różne warianty rozliczania się pomiędzy partneram.
 
Źródło: bitcity.kujawsko-pomorskie.pl
Niedz., 2 Lst. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża