Brazylia – podobnie jak opisywane ostatnio kraje – jest państwem federalnym. Tutaj jednak wygląd tablicy jest znormalizowany w skali całego kraju. Nietypowym rozwiązaniem jest natomiast dwuczęściowa budowa tablicy rejestracyjnej – w określonych sytuacjach wymieniana jest jedna część tablicy podczas gdy druga pozostaje na samochodzie.
Numery rejestracyjne pojazdów w Brazylii złożone są z trzech liter i czterech cyfr. Numer rejestracyjny jest na stałe przypisany do pojazdu, co oznacza że przy zbyciu pojazdu nie ulega on zmianie. Wszystkie znaki mają charakter porządkowy nie kodując żadnej informacji. Możliwe jest jednak ustalenie miejsca pierwszej rejestracji pojazdu – jest to możliwe dzięki ustaleniu z góry serii numerów rejestracyjnych wydawanych w danym stanie, np. stan Mato Grosso ma przypisane numery: od JXZ -0001 do KAU-999, od NIY-0001 do NJW-9999, od NPC-0001 d NPQ-9999, NTX-0001 do NUG-9999 i OAP-0001 do OBS-9999.
W roku 2008 nastąpiła standaryzacja wymiarów tablic rejestracyjnych – muszą one mieć wielkość 400 mm na 130 mm. Kolor tablicy i czcionki oznacza typ właściciela. I tak:
- samochody prywatne mają czarne znaki na szarym tle;
- samochody podmiotów publicznych (rządowe, policyjne, strażackie, służb publicznych, itp.) mają czarne znaki na białym tle;
- pojazdy transportu płatnego (a zatem również taksówki) – białe znaki na czerwonym tle;
- pojazdy szkół jazdy – czerwone znaki na białym tle;
- pojazdy używane do jazd testowych (u producenta lub dealera) – białe znaki na zielonym tle. Jako ciekawostkę warto dodać, że w przypadku jazd testowych samochodów prywatnych po naprawie mają one często przejściowo nakładaną zieloną tablicę na ich normalną tablicę;
- pojazdy o statusie dyplomatycznym – białe znaki na niebieskim tle;
- pojazdy zabytkowe – szare znaki na czarnym tle.
Na tablicy rejestracyjnej nad numerem rejestracyjnym nakładany jest metalowy pasek, który zawiera oznaczenie kodowe stanu (np. AM – Amazonas, ES – Espírito Santo, MS – Mato Grosso do Sul, SP – São Paulo) i pełną nazwę gminy, w której pojazd jest zarejestrowany (nie dotyczy to pojazdów o statusie dyplomatycznym, które na pasku nie mają wskazanego miejsca rejestracji). Kolor paska i zastosowanej czcionki jest zgodny z kolorem paska i czcionki na głównej części tablicy rejestracyjnej. W przypadku zbycia pojazdu właściwy organ rejestracyjny usuwa dotychczasowy pasek – nabijając nowy z aktualnym miejscem rejestracji. Celem zabezpieczenia tablic przed niekontrolowaną wymianą pasków przez użytkowników są one zabezpieczone plastikową plombą. Tablica rejestracyjna z zerwaną plombą jest traktowana jako nieważna.