„Wybór szkoły podstawowej do pilotażu wdrażania modułowych e-podręczników” – to konkurs dla szkół podstawowych ogłoszony właśnie przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. W ramach pilotażu nauczyciele otrzymają kompleksowe wsparcie merytoryczne i możliwość pracy z nowoczesnymi narzędziami dydaktycznymi.
Ideą konkursu jest przetestowanie w 12 szkołach podstawowych nowatorskiego rozwiązania dydaktycznego w postaci modułowych e-podręczników.
Celem pilotażu jest wypracowanie mechanizmów pomagających nauczycielom i nauczycielkom przystosować się do pracy z wykorzystaniem modułowych e-podręczników pozwalających na zwiększenie roli samokształcenia w procesie uczenia się uczniów.
Zgłoszenia do konkursu można nadsyłać do 10 czerwca 2024 r.
Udział w pilotażu jest bezpłatny i zapewnia wsparcie merytoryczne i dydaktyczne. Nauczyciele wezmą udział w kompleksowym szkoleniu wprowadzającym w zagadnienia korzystania z modułowych e-podręczników i ZPE oraz warsztatach rozwijających umiejętność pracy z modułowym e-podręcznikiem. Otrzymają też stałe indywidualne wsparcie mentora, który jest ekspertem merytorycznym z danego przedmiotu oraz wsparcie z wykorzystania ZPE w zakresie tworzenia i modyfikacji modułowych e-podręczników.
Ze szczegółowymi informacjami na temat konkursu można zapoznać się na stronie: www.ore.edu.pl
Źródło: MEN